Ik werk in…

Ga verder

De inhoud van de site wordt gewijzigd op basis van je type bedrijf 

Slagerij Geurts in het centrum van Welkenraedt draait al verschillende jaren op volle toeren. Aan het roer staan Roger Geurts en zijn dochter, Linda.  Omdat ze de verwachtingen van hun klanten zo goed mogelijk willen inlossen, passen deze officieel erkende ambachtslieden zich aan de veranderende behoeften aan. Roger legt uit: "In onze winkel komen steeds meer jonge mensen over de vloer. Die nieuwe generatie is verzot op kooktips.  Ze wil niets liever dan leren. De jeugd van vandaag durft al eens een lamsragout of een couscous klaar te maken, bijvoorbeeld. Dat is fantastisch. Wij geven veel meer dan vroeger tips over hoe je een gerecht bereidt, een stuk vlees braadt of een jus maakt."

Gerechten die mee evolueren met de seizoenen

De toonbank in de slagerij puilt uit van de seizoensproducten. Het aanbod evolueert afhankelijk van de seizoenen en is nu veel gevarieerder dan enkele jaren geleden. "Onze toprecepten en klassiekers evolueren. Dit jaar gooien onze overheerlijke truffelcrème en de al even lekkere kreeftenbisque hoge ogen. Ze zijn een genot voor je smaakpapillen." De feesten waren ideaal om een ruim assortiment bloedworst in de kijker te zetten, met in totaal 29 soorten. En dan vergeten we nog de konijnen en andere terrines.

Voor ons is alleen de kippenbouillon van Knorr goed genoeg.

Knorr Bouillon Kip in alle sauzen

Voor slagerij Geurts is alleen de kippenbouillon van Knorr goed genoeg. Een sterke authentieke smaak die perfect samengaat met tomaten- en aspergesoep, twee huisbereide soepen die met liefde in de slagerij gemaakt worden. De bouillon is bovendien heerlijk in de vol-au-vent met asperges die in de lente op de kaart staat.

Een voorzichtige, maar doeltreffende digitale aanpak

Hoewel Roger zin heeft om mee te surfen op de golf van de digitalisering ontbreekt het hem aan tijd om een globale aanpak uit te werken: "Om een online bestelplatform aan te bieden bijvoorbeeld zouden we moeten investeren in onze logistiek en daar hebben we op dit ogenblik de middelen niet voor. Sommige klanten plaatsen hun bestellingen wel via e-mail. Dat was 5 tot 6 jaar geleden nog niet mogelijk." Roger en Linda rekenen wel op hun Facebookpagina en hun website om meer naambekendheid te krijgen en hun producten in de spotlights te zetten, zoals de zaakvoerder bewijst: "In de aanloop naar de feesten kondigden we elke week een nieuwe suggestie aan. De feedback was heel positief."