Ik werk in…

Ga verder

De inhoud van de site wordt gewijzigd op basis van je type bedrijf 

We leven in een wereld die steeds groter wordt. In een maatschappij die er heel anders uitziet dan pakweg tien of twintig jaar geleden. Onze levensstijl en vooral onze eetgewoonten zijn enorm geëvolueerd. Pierre Molle, ambachtelijk slager-charcutier en traiteur uit Henegouwen, maakt de balans op. "Ik stel vast dat mijn klanten anders in het leven staan. Ze hechten meer belang aan kwaliteitsproducten uit eigen streek. Ze zoeken authentieke producten. Ze kopen minder, maar eten beter. Toen ik mijn slagerij in 1980 opende, aten de mensen 4 keer per week vlees. Maar die tijd is al lang voorbij. Vandaag wordt er meer gevogelte dan rood vlees gegeten, omdat dat goedkoper, magerder en malser is. De wereld evolueert. Dan kunnen wij niet achterblijven."

Moderne klassiekers

Pierre Molle wil zoveel mogelijk mensen op hun wenken bedienen door mee te surfen op de golf van het modernisme. Daarom verzint hij moderne versies van klassiekers van weleer. De klanten vragen immers om nieuwe, meer verfijnde creaties. Pierre vertelt verder: "Voor de eindejaarsfeesten namen we afscheid van de beroemde gevulde kalkoen en verrasten we met een stronk van parelhoen met een fijne vulling op basis van morieljes en pistachenoten. Een schot in de roos! En daar zat de Knorr Professional Vleesglace voor iets tussen. Glaces zijn de ideale basis om gelei of marinades te maken en een saus op smaak te brengen."

We stimuleren onze klanten om online te bestellen

Wij gaan voor digitaal

De digitale wereld evolueert razendsnel en Pierre Molle smeedt het ijzer terwijl het heet is. En terecht. Via zijn Facebookpagina, die hij geregeld aanvult, houdt hij zijn klanten op de hoogte van zijn activiteiten. Dat promotiekanaal is tijdens de feestdagen heel doeltreffend gebleken om zijn zuiderse steengrill, zijn steengrill royal en zijn degustatieplank te verkopen. "Een kwart van de bestellingen werd via Facebook geplaatst. Geweldig toch? Zeker als je weet dat Facebook gratis is. Bovendien sturen we wekelijks bijna 500 e-mails naar onze klanten. Ze staan elke week weer te popelen om onze suggesties te ontdekken."

Ook de online verkoop doet het uitstekend. 20 tot 25 % van Pierres klanten reserveert online en haalt zijn bestelling af aan de winkel, of ze kiezen voor de levering aan huis. Een buitenkansje voor de slagerij, die zo minder kostbare tijd verliest: "Wij geven de voorkeur aan online bestellingen. Een e-mail behandelen is zoveel makkelijker dan telefoontjes aannemen. We stimuleren onze klanten om online te bestellen."