Ik werk in…

Ga verder

De inhoud van de site wordt gewijzigd op basis van je type bedrijf 

Keurslager Verbiest & Co in Tienen viert dit jaar zijn 80ste verjaardag. Om maar te zeggen dat ze het vak van traiteur als geen ander kennen. De laatste keer dat we op bezoek gingen, was vijf jaar geleden. Hoog tijd dus voor een stand van zaken: Wat is er de laatste jaren zoal veranderd? En vooral, wat zijn de nieuwste trends en topgerechten waarvoor klanten stormlopen? Voor zaakvoerder Marc Verbiest, de derde generatie die aan het roer staat van de familiezaak, zijn het drukke tijden. Maar hij stond ons met plezier te woord.

“We zetten al enkele jaren zwaar in op traiteurgerechten. En dat aandeel groeit alleen maar. Ik specialiseer me ook meer en meer in het ‘betere’ vlees, zoals Duroc d'Olives varken. Daarvoor komen mensen van heinde en ver naar hier. We verkopen nu drie keer zoveel varkensvlees als vroeger. Lam is dan weer duidelijk op zijn retour. Ik gebruik varkensvlees nu ook veel meer in mijn traiteurgerechten. In onze folder voor de eindejaarsfeesten stelden we bijvoorbeeld een mignonette van Duroc d’Olives voor, in plaats van een klassiek varkenshaasje. Dat was een schot in de roos!”

“Maar ook gevulde kalkoen is weer helemaal in. We hebben er dit jaar waanzinnig veel verkocht. We adviseren onze klanten uitgebreid over hoe ze die het best klaarmaken, hoe ze zoet en hartig kunnen combineren, welke groenten en fruit erbij passen, de sla, de mayonaise… Dat appreciëren ze erg. Tot slot merken we ook dat de vraag naar kant-en-klaargerechten sterk stijgt. Onze topgerechten? Pompoenschotel met spekjes en paddenstoelen en gehaktschotel met broccoli en aardappelgratin… Daar zetten we nu sterk op in. En met succes!”

We gebruiken een brede waaier aan Knorr Rouxs en Soepen. Echte topproducten die onze gerechten net dat tikkeltje meer geven. Ze hebben stuk voor stuk een smaak die moeilijk te evenaren is en maken het helemaal ‘af’.

Niet alleen de vraag van klanten verandert, maar ook de manier waarop je hen als traiteur bereikt, evolueert snel. “We zijn tegenwoordig heel actief op Facebook. Een jong team hier in de slagerij houdt zich daarmee bezig. We kondigen bijvoorbeeld speciale acties aan en zorgen ervoor dat mensen aan ons blijven denken. Onze klanten bestellen ook veel via mail en op onze website. Ik merk wel dat, ondanks die digitalisering, mensen nog altijd graag naar de winkel komen om te zien welke nieuwe assortimenten we hebben. Dat onze winkel mag gezien worden, helpt natuurlijk ook (lacht).”