Ik werk in…

Ga verder

De inhoud van de site wordt gewijzigd op basis van je type bedrijf 

Kerst en Nieuw zijn hoogdagen voor je zaak. De omzet die je tijdens deze periode draait kan je jaarresultaat een stevige boost geven. Bovendien is het dé gelegenheid om de band met bestaande klanten aan te halen en nieuwe klanten te overtuigen. Hoe pak je het aan? Deze tips zetten je alvast op weg:

1. Stel je menu tijdig samen

  • Als je vroeg bestelt, krijg je vaak betere deals bij leveranciers.
  • Je kunt je 100% focussen op het optimaliseren van de bereiding.
  • Zorg voor competitieve vaste tarieven (ken de prijzen van gelijkaardige zaken in je buurt).
2. Kom origineel uit de hoek

2. Kom origineel uit de hoek

Bied iets unieks aan: aperitief van het huis, een gratis koffie, een cadeautje voor elke gast, een persoonlijke tafelwens bij de couverts, , .... Wees creatief!

 

3. Maak vaste menu’s

  • Hou het simpel. Vaste menu’s aan een vaste prijs verkopen makkelijk. Keuze uit 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 3 desserts is een goeie leidraad.
  • Denk aan iedereen: voorzie een glutenvrij en een vegetarisch alternatief.
  • Bied degustatieschotels aan: ideaal voor hapjes en desserts.

 

4. Promoot je eindejaarsaanbod

4. Promoot je eindejaarsaanbod

  • Nodig je bestaande klanten uit (via e-mail).
  • Hang posters in je zaak en deel leaflets uit.
  • Bied eventueel een vroegboekkorting en goedkopere menu’s op weekdagen.

 

 

 

5. Creëer de juiste sfeer

5. Creëer de juiste sfeer

Kaarsen, aangepaste muziek, aangename decoratie, decoratie, een kerstboom met verrassingscadeautjes voor elke gast, … breng die gezellige eindejaarssfeer in je zaak.