Ik werk in…

Ga verder

De inhoud van de site wordt gewijzigd op basis van je type bedrijf 

“Het is met social media hetzelfde als met eten: het is op z’n best als het authentiek is.” Chef Eddie, Proper West, New York City

Het is tijd om slimmer om te gaan met social. Ieder platform kent een eigen benadering en doelgroep, dus spijker jezelf bij over hoe je ze in kunt zetten voor jouw bedrijf.

00:29

 

Beelden op social media werken beter wanneer het restaurant ze zelf levert.

- Brussels’ Kitchen, Food Bloggers, Brussel

Als je mij advies vraagt op het gebied van social media zou ik je in de eerste plaats op het hart drukken authentiek te zijn… Gasten merken het onmiddellijk als een restaurant of merk dat niet is. En ze kopen je product niet als ze erachter komen dat je een leugen aan de man probeert te brengen.

- Chef Felipe, Holy Burger, Sao Paulo

  1. Versterk je merk. Ontwikkel een “tone of voice” voor je online aanwezigheid. Denk erover na welke toon je aan wilt slaan en hoe je jezelf in beeld brengt. En houd dit consequent vol.
  2. PR. Als je de eetlust van je gasten op wilt wekken en gratis exposure wilt aanmoedigen, zorg er dan voor dat je gerechten er verleidelijk uitzien op Instagram. Dat zorgt ervoor dat je volgers het beeld volop zullen delen. Maak een account aan en volg een cursus foodfotografie als je zeker wilt weten dat je de gerechten op de perfecte manier presenteert en in beeld brengt. Als je klaar bent voor een volgende stap, verdiep je dan in nieuwe functies als Instagram Stories of Facebook Live, of maak gebruik van het programma van Hellmann’s en meld je aan als Hellmann’s Hotspot
  3. Frequentie. Het is het doel om een verhaal te vertellen over je bedrijf. Experts adviseren een frequentie van een bericht per dag op de belangrijkste platformen zoals Facebook en Instagram. Als je net begint, houdt het dan bij drie berichten per week. Posts kunnen over van alles gaan. Van foto’s van nieuwe gerechten tot korte filmpjes van het werk in de keuken.
  4. Evenementen. Als je gasten naar een evenement wilt lokken is het slim hier Facebook voor in te zetten. Dit platform biedt perfecte tools waarmee je in kunt schatten hoeveel mensen eropaf zullen komen en helpt je een buzz te creëren rondom je evenement. Wist je dat je als  meer mensen kunt bereiken? Hellmann’s kan jouw Facebook event een groter bereik geven m.b.v. een “promoted post”.
  5. Benader influencers. Het is slim “online influencers” te vinden die interesse zouden kunnen hebben in je bedrijf. Plaatselijke foodies met flinke aantallen volgers op hun blog of social-pagina kunnen uitgroeien tot perfecte ambassadeurs voor je merk. Door te zoeken op #foodie kun je er al snel veel vinden op Instagram. Zoek als je de geschikte influencers eenmaal in het vizier hebt naar manieren om een relatie op te bouwen. Bijvoorbeeld met een voorproefje van nieuwe gerechten, een gratis maaltijd of eenvoudigweg een persoonlijke uitnodiging om eens langs te komen zodat het eten zich kan bewijzen. Influencers delen hun ervaringen met hun volgers op hun blog of social media. Die volgers veranderen op slag in potentiële gasten. En dat werpt vruchten af voor restaurants die in de smaak vallen.
  6. Werk samen met Hellmann’s. Het Hellmann’s Hotspot programma vergroot de zichtbaarheid van de aangesloten restaurants door ze te promoten op social media en delivery platforms, en biedt nog meer voordelen om gasten naar je zaak te trekken.
Word zelf Hellmann's Hotspot!

Word zelf Hellmann's Hotspot!

Meld je restaurant aan als ‘Hotspot’ locatie: via het inschrijvingsformulier..