Menu

Op restaurant verwen je jouw gasten graag tot in de puntjes, van het aperitief tot de laatste hap. Een dessert is de afsluiter waarmee je als chef verrassend uit de hoek kan komen. Ontdek het geheim van een onderscheidende dessertkaart mét een rendabel verhaal en persoonlijke toets. 

Selecteer een betrouwbare leverancier

Om meer omzet te genereren met patisserie, ijs en desserts is het belangrijk om een geschikte leverancier te zoeken met wie je een langetermijnrelatie kan opzetten. Let daarbij op constante kwaliteit, bereidingssnelheid (of tijdswinst) en houdbaarheid van de aangeboden grondstoffen of afgewerkte producten. Door gerichte samenwerkingen met Belgische leveranciers als Callebaut en Didess op te zetten kan je personeelskost uitsparen, werk je met kwaliteitsproducten én neemt je marge toe. 

Afbeelding Magnum Chef's Edition

Communiceer je dessertkaart

Volgens onderzoek van de reservatiewebsite “The Fork” beslissen gasten vaak op basis van de menukaart of ze al dan niet reserveren of bestellen. Zorg ervoor dat je je dessertkaart on- en offline aanbiedt, zodat de klant dit vooraf in overweging neemt. Ook het aanbieden van een interessant 3-gangen menu inclusief dessert, kan de klant overtuigen om voor meerdere gangen te gaan. Geef ook extra aandacht aan de vormgeving van je menukaart en denk aan een duidelijke omschrijving van de gerechten. Met een woordkeuze als guilty pleasure of chef’s favourite verleid je twijfelende gasten misschien wel tot een dessert. Aarzel niet om na het hoofgerecht spontaan je afzonderlijke dessertkaart aan te bieden om klanten de kans te geven hun uitje mooi af te ronden.

Wil jij in de uitstraling van jouw menu investeren? Meld je hier aan voor onze cursus UFS Academy Culinaire fotografie voor op Social Media.

Afbeelding van ober in restaurant

Maak verleiders van je zaalteam

Je zaalmedewerkers zijn dé ambassadeurs van je zaak en je gerechten. Zorg dat iedereen uit je team de desserts geproefd heeft en er iets persoonlijks over te vertellen heeft. Is er een bepaalde inspiratie voor het dessert? Wat zit erin? Wie is de leverancier van het steringrediënt? Beschouw het als een uitdaging om die kennis met je gast te delen en de interactie aan te gaan. Indien mogelijk is het een goed idee om je zaalteam het dessert te laten afwerken aan tafel als extra ervaring. 

Doe aan klantenbinding met kleine extraatjes

Een extra huisgemaakte zoetigheid aanbieden bij het afrekenen of bij de afsluitende koffie en thee is een kleine moeite die erg gewaardeerd wordt door je gasten.

Investeer in chocolade én ijs

Volgens onderzoek van de reservatiewebsite “The Fork” wordt er 27% meer gereserveerd in restaurants met chocoladedesserts op de kaart. Ook ijs is onmisbaar als afsluiter. Voeg die twee publiekslievelingen samen en je weet waarom een dessert als dame blanche niet op jouw dessertkaart mag ontbreken. Hoewel ijsbestellingen hun piek kennen tijdens de lente en de zomer, zijn er klassiekers zoals de dame blanche die het hele jaar roteren. Met Magnum® Chef’s Edition kan je dit dessert voortaan prachtig presenteren en makkelijk personaliseren. Dit resulteert niet alleen in een mooie ervaring op het bord, maar ook in tijdswinst, gemak en rentabiliteit.

Home
Producten
Favorieten
Cart
Menu