Ik werk in…

Ga verder

De inhoud van de site wordt gewijzigd op basis van je type bedrijf 

Vegetariërs, flexitariërs en veganisten vormen een interessante groeiende doelgroep. Maar een veganistisch aanbod is niet alleen voor veganisten interessant!

1. Omzetverhogend uithangbord

Of het nu gaat om restaurants, supermarkten of broodjeszaken, vegan is trending. Gasten zien in ondernemers met een mooi aanbod in veganistische gerechten de ondernemers van de toekomst. Met een veganistische aanbod plaats je jouw zaak helemaal in de huidige culinaire tijdsgeest.

2. Impliceert kwaliteit

Gasten leggen een verband tussen veganistisch eten en kwaliteit, gezondheid, verantwoordelijk ondernemerschap, lokaal en fair trade. Aandacht voor veganisme versterkt het imago van de zaak als duurzame onderneming.

3. Trekt nieuwe klanten aan

Lang niet alle bedrijven hebben hun veganistische aanbod op orde. Een topaanbod in veganistische gerechten of broodjes zal zich snel verspreiden onder veganisten. En die gaan ook graag een keer uit eten met hun vrienden en familie. De doelgroep is dus veel groter dan veganisten alleen.

4. Inkoopvoordeel

De plantaardige keuken maakt volop gebruik van groente, fruit, granen en peulvruchten. De inkoopprijzen hiervan zijn vaak zeer vriendelijk. Een mooie ‘club’ sandwich met gegrilde seizoensgroenten ziet er geweldig uit, terwijl de inkoop veel lager is dan die met kip en bacon. Met een beetje creativiteit biedt de veganistische keuken volop ruimte voor het mooiste rendement.

5. Verrassend veelzijdig

Een burger of burrito bij het ontbijt? Veganistisch is dat geen probleem! Ook als je dierlijke producten weglaat kom je met een beetje creativiteit tot heel verrassende gerechten. Wie zich even verdiept in vleesvervangers als peulvruchten en paddenstoelen kan even smakelijk als origineel uit de hoek komen.