Ik werk in…

Ga verder

De inhoud van de site wordt gewijzigd op basis van je type bedrijf 

Analyseer je menukaart en verhoog je winst

Alle chefs weten: op iedere menukaart heb je populaire en minder populaire gerechten. Soep bijvoorbeeld, kan voor een hoge marge zorgen, terwijl je op salade vaak nauwelijks marge maakt. Weten hoe het zit met jouw kaart? De Menu Management tool analyseert je menukaart en helpt je om je marge en winst te verhogen.

De vier categorieën van de Menu Management tool

De Menu Management Tool gaat de gerechten van je kaart categoriseren. Zo weet je precies welke gerechten een goede marge hebben en welke niet zo rendabel zijn. Per categorie ontvang je tips voor meer marge.

  • Slapers
    Deze categorie heeft een goede brutowinstmarge, maar is niet zo populair onder je gasten.
  • Verliezers
    Gerechten die tot de verliezers behoren, hebben een lage brutowinstmarge én lage populariteit.

  • Hardlopers
    Hardlopers zijn populair, maar niet zo rendabel.

  • Winnaars
    Gerechten in deze winnende categorie worden veel verkocht en hebben een goede marge.

 

Aan de slag met de Menu Management Tool

Klaar om je kaart te veranderen? Doe dan nu een menu-analyse. Wat je daarna gaat doen: je verliezers veranderen, de verkoop van slapers vergroten, de marge van hardlopers verhogen en winnaars… die koester je gewoon.

Menu Management Tool

Menu Management Tool

Analyseer jouw menukaart

Download de tool