Menu

Ik werk in…

Ga verder

De inhoud van de site wordt gewijzigd op basis van je type bedrijf 

FAQ

 

1. Hoe kan ik Unilever Food Solutions contacteren?

U kunt Unilever Food Solutions via e-mail UfsBe.Services@unilever.com en telefonisch op het nummer 0800 16 121 bereiken. Uiteraard is de Unilever Food Solutions vertegenwoordiger het visitekaartje bij al uw contacten.

2. Hoe kan ik een vertegenwoordiger contacteren?

Unilever Food Solutions beschikt over een uitgebreid team van vertegenwoordigers. Ga op deze site naar het onderdeel Vertegenwoordigers en geef uw postcode in. Zo krijgt u alle gegevens over de vertegenwoordiger van uw streek en kunt u hem/haar contacteren. U kunt uw vertegenwoordiger ook ontmoeten op de meeste professionele foodservice beurzen in uw streek.

3. Hoe kan ik Unilever Food Solutions producten bestellen?

U kunt alle Unilever Food Solutions producten terugvinden op deze website en online bestellen in de webshop. Uiteraard zijn de producten van Unilever Food Solutions ook verkrijgbaar bij de meeste foodservice grossiers en Cash & Carries.

4. Waar kan ik terecht als ik een klacht heb over een product?

Neem contact op met Unilever Food Solutions via e-mail UfsBe.Services@unilever.com of telefonisch op het nummer 0800 16 121. Beschrijf duidelijk de klacht en noteer de streepjescode en variëteitsaanduiding van het product, de houdbaarheidsdatum en code die op de verpakking vermeld staan. U kunt uw klacht uiteraard ook overmaken aan uw vertegenwoordiger. De medewerkers van de Unilever Food Solutions Customer Service bezorgen u dan zo snel mogelijk een volledig antwoord.

5. Hoe kan ik aan productinformatie geraken?

U kunt informatie over onze producten vinden op onze website bij het onderdeel Webshop. Uiteraard kunt u nog extra informatie, brochures en recepten aanvragen via e-mail UfsBe.Services@unilever.com of telefonisch op het nummer 0800 16 121.

6. Wat mag ik van Unilever Food Solutions op een beurs verwachten?

Het Chef Team van Unilever Food Solutions verzorgt op beurzen demonstraties en degustaties om alle mogelijkheden van de Unilever Food Solutions producten te laten zien. Zowel bij de chefs als bij de vertegenwoordigers kunt u steeds terecht voor uitgebreid advies.

 

1. Wie zijn wij?

We helpen chef-koks wereldwijd met het bereiden van smakelijke, voedzame maaltijden, zodat hun klanten blijven terugkomen. We maken ingrediënten die belangrijke tijdwinst opleveren in de keuken, zonder in te boeten aan smaak of geur. En zorgen constant voor nieuwe ideeën en inspiratie voor een fris en verrassend menu. We zijn al sinds 1880 actief in de voedingssector, en dit met sommige van 's werelds bekendste merken: Knorr, Hellmann’s, Lipton en nog vele andere. We werken nauw samen met grote en kleine bedrijven, van zelfstandige restaurants tot hotelketens en cateringbedrijven, in 74 landen. We weten dus hoe moeilijk het is het evenwicht te vinden tussen indruk maken op je klanten en winst maken.

2. Over de webshop

In de Unilever Food Solutions webshop kun je een bestelling ingeven, met het verzoek tot uitlevering door je eigen grossier. Soms hebben we speciale promoties. Wanneer je je bestelling in de webshop ingeeft, dan geef je Unilever Food Solutions toestemming om de bestelling door te sturen aan je gekozen grossier ter uitlevering.

3. Hoe registreer je jezelf

Registreer jezelf door op de login button aan de rechterbovenzijde van de pagina te klikken. Creëer dan je account. Vul het formulier in en bevestig.

4. Hoe werkt online winkelen

Hoe kan ik winkelen in de Unilever Food Solutions webshop? Je voegt producten toe aan de winkelmand op de product overzicht pagina of op de gedetailleerde productpagina. Wat zijn de vereisten om de webshop te gebruiken? Een vereiste om de Unilever Food Solutions webshop te gebruiken, is dat je een ‘bezorgklant’ dient te zijn bij één van onze grossiers. Welke login details heb ik voor de webshop nodig? Je kunt de webshop gebruiken zonder in te loggen of door de login gegevens te gebruiken van je registratie. Het voordeel hiervan is je gegevens worden bewaard voor vervolgbestellingen. Je kunt de webshop ook gebruiken zonder te registreren. In beide gevallen moet je wel ‘bezorgklant’ zijn bij één van onze grossiers. Welke grossiers leveren mijn bestelling voor de UFS webshop uit? De keuzelijst hiervan zie je in de productpagina, waar je je grossier voor de uitlevering kunt kiezen. Ik heb nog geen grossier. Wat kan ik doen? Als je klant wilt worden bij een grossier, neem dan contact op met de desbetreffende grossier.

5. Hoe vind je jouw bestelgeschiedenis?

Om toegang te krijgen tot je bestelgeschiedenis log je in aan de rechterbovenzijde van de pagina. Er staat ‘login’ of je gebruikersnaam als je al ingelogd bent. In dit menu klik je op ‘mijn account’. En in dit gedeelte kun je aan de linkerzijde naar ‘bestelgeschiedenis’.

6. Levering en betaling

Wie bezorgt mijn bestelling? Jouw grossier zal de bestelling leveren. Ook de betaling gaat via hen. Wanneer zal mijn bestelling bezorgd worden? Vaak wordt de bestelling de eerstvolgende zending meegeleverd, maar dit kunnen we niet garanderen. Voor de zekerheid: neem contact op met je grossier. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet geleverd wordt? Jouw grossier is verantwoordelijk voor het leveren van je bestelling. Als het niet geleverd wordt, neem dan contact met hen op.

7. De prijzen in de webshop

Welke prijzen zijn van toepassing in de webshop? De prijzen die getoond worden zijn indicatieve prijzen. Deze prijzen zijn slechts een indicatie van een mogelijke verkoopprijs van uw grossier, met als enige doel een inschatting te geven van de uiteindelijke prijs. De echte prijs die je betaalt is onderdeel van de overeenkomst tussen jou en je grossier, en kan in de praktijk dus zowel hoger als lager uitvallen. Voor de voor jou geldende prijzen en leveringsvoorwaarden kun je jouw grossier raadplegen.

8. Retourbeleid

De terugzending van producten zullen behandeld worden door jouw gekozen grossier. Gelieve contact op te nemen met je grossier als u producten wil retourneren. Als u problemen ondervindt, kan u ons bellen op 0800 16 121.

9. Plaatsen van reviews

Wij van Unilever Food Solutions ("UFS") willen graag alles horen over je ervaring met onze producten en waarderen je bijdrage.  Door het plaatsen van een klantenreview op onze website, ga je akkoord met de volgende voorwaarden:

1.       Je bent minstens 18 jaar oud en beschikt over een geldige login en paswoord tot www.ufs.be ("Website")

2.       Je mag alleen een review insturen als je zelf ervaring hebt met het UFS product waarover je schrijft. Per account wordt slechts 1 review over hetzelfde product toegestaan. Een review dient in het Nederlands, Frans of Engels te zijn opgesteld.

3.       Je review mag geen zaken bevatten:

  • waarvan je weet dat ze onwaar, onjuist of misleidend zijn;
  • die inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van derden;
  • die strijdig zijn met wet- of regelgeving, de goede zeden of de openbare orde;
  • die (seksueel) intimiderend, beledigend, discriminerend, aanstootgevend of op enige andere manier als ongepast kunnen worden beschouwd;
  • waarbij je jouw identiteit of verwantschap met iemand anders verkeerd voorstelt;
  • die betrekking hebben op websites, diensten of producten van derden;
  • die de indruk wekken dat een product een effect heeft op een lichaamsfunctie ("gezondheidsclaim") of een ziekte ("medische claim") en/of een niet toegelaten voedingsclaim uitmaken.

4.       Je review kan ons helpen om onze producten nog relevanter te maken voor onze klanten en wordt voornamelijk gepubliceerd op onze Website, maar kan ook elders gebruikt worden, bijvoorbeeld in marketing.

5.       Voor elke review die je instuurt, verklaar je de enige auteur en eigenaar te zijn van de intellectuele eigendomsrechten hierop en verleen je UFS een eeuwigdurend, onherroepelijk, royaltyvrij, overdraagbaar recht en een licentie om deze te gebruiken, te kopiëren, te wijzigen, in zijn geheel te verwijderen, aan te passen, te publiceren, te vertalen, afgeleide werken te creëren en/of deze inhoud te verkopen en/of te distribueren en/of deze inhoud op te nemen in elke vorm, medium of technologie over de hele wereld voor alle doeleinden (inclusief voor marketing- en promotiedoeleinden) zonder tot enige vergoeding gehouden te zijn t.a.v. jou.

6.       Elke review die je instuurt mag naar eigen goeddunken worden gebruikt. Je erkent dat UFS  niet verplicht is om de inhoud vooraf te screenen, hoewel wij ons het recht voorbehouden om de inhoud vooraf te bekijken alvorens deze te publiceren en om inhoud te wijzigen, samen te vatten of te verwijderen die wij, naar eigen goeddunken, beschouwen als een schending van deze voorwaarden of om de leesbaarheid of de algemene kwaliteit van onze website te waarborgen. De beslissing van UFS is finaal.

7.       Ratings en schriftelijke commentaren worden over het algemeen binnen twee tot vier werkdagen gepubliceerd. Wij behouden ons echter het recht voor om reviews om welke reden dan ook te verwijderen of te weigeren. Je erkent dat jij, niet UFS, verantwoordelijk bent voor de inhoud van je inzending.

8.       Alle persoonsgegevens die je in verband met de review meedeelt aan UFS worden verwerkt conform het Unilever privacybeleid, waarvan je de laatste versie terugvindt op www.unileverprivacy.com.  Als je je e-mailadres aan UFS geeft in verband met de review, ga je ermee akkoord dat wij dit e-mailadres kunnen gebruiken om contact met je op te nemen in het kader van je review. Je e-mailadres wordt niet gebruikt voor marketingdoeleinden

9.       In geval van misbruik behouden we ons het recht voor om, zonder voorafgaande kennisgeving en naar eigen goeddunken, je review en desgevallend je account te voorlopig dan wel permanent te verwijderen, zonder hiervoor tot enige compensatie gehouden te zijn.

10.    Klantenreviews helpen ons om deze te verbeteren. Voor klachten of kwaliteitsafwijkingen over onze producten verwijzen we je evenwel graag naar onze service desk, te bereiken via 0800 16 121  (open op weekdagen van 9-17) of te bereiken via UfsBe.Services@unilever.com.

 

 

1. Wanneer kan/zal ik mijn bestelling ontvangen?

Bestellingen worden eenmaal per week verwerkt en uitgestuurd volgens onderstaand schema:

  • je bestelt geschenken in week 1
  • dan verwerken wij de order in week 2
  • je ontvangt jouw bestelling in week 3

2. Ik kan niet meer inloggen?

Dit kan verschillende redenen hebben: 

  • Je weet zeker dat jouw account geregistreerd staat met dit e-mailadres? Mogelijk vult jouw computer automatisch een verkeerd adres in.
  • Ben je geregistreerd voor de Cook & Save-actie? Dit kan eenvoudig via https://www.unileverfoodsolutions.be/nl/maak-een-account-aan.html voor België.
  • Je probeert in te loggen op de juiste website? Controleer even of je niet per ongeluk op de Nederlandse website probeert in te loggen vanuit België of vice versa
  • Jouw wachtwoord is mogelijk te zwak --> zie vraag wachtwoord instellen voor richtlijnen van wachtwoorden
  • Indien geen van bovenstaande redenen een oplossing bieden, neem dan contact op via cooksave@smidt-imex.com

3. Nieuw wachtwoord instellen lukt mij niet?

Een wachtwoord moet, uit veiligheidsoverwegingen, voldoen aan onderstaande voorwaarden: 

  • Minimaal 8 tekens
  • Combinatie van cijfers & letters
  • Minstens 1 hoofdletter
  • 1 leesteken bevatten, zoals ?!&$ 

Het systeem kan je registratie of login weigeren als jouw wachtwoord hier niet aan voldoet. Jouw wachtwoord kan je aanpassen via https://www.unileverfoodsolutions.be/nl/herstel-wachtwoord.html.

4. Met wie moeten we contact opnemen?

5. Ik zie mijn punten niet meer?

Geen paniek! Jouw punten gaan niet zomaar verloren. Mogelijke verklaringen:

  • Je logt in met een nieuw toestel? Het duurt even om het puntensaldo in te laden. Probeer een keer de pagina te “vernieuwen/refreshen”
  • Kan het zijn dat je eerder steeds hebt ingelogd onder een andere account? Dan zullen op dit account jouw gespaarde punten staan.
  • Je hebt al enkele geschenken in jouw winkelmandje, waardoor jouw punten gebruikt zijn, ook al heb je dit winkelmandje nog niet bevestigd.

Je ziet nog steeds jouw punten niet? Neem even met ons contact op via  cooksave@smidt-imex.com

6. Blanco/onleesbare stickercodes

De sticker werd onbedrukt aangeleverd? Of de code is slecht gedrukt en dus onvoldoende leesbaar? Maak een foto en stuur deze door naar cooksave@smidt-imex.com. Wij zullen de misgelopen punten toekennen.

7. Bepaalde varianten hebben wel een code on pack en andere niet

Het klopt dat er slechts een selectie van de items deelneemt aan de Cook & Save-actie d.m.v. stickers. De meeste van de andere producten nemen deel aan de Cook & Save-actie, als je ze bestelt via de webshop. Op de website (onder: www.unileverfoodsolutions.nl/producten.html staat bij elke referentie duidelijk vermeld hoe je de punten kunt sparen. 

8. Codes die niet werken/aangeven ongeldig te zijn

  • Het systeem is hoofdlettergevoelig. Graag de codes ingeven met cijfers en hoofdletters.
  • Soms lijken leestekens op elkaar: bijvoorbeeld 0 (nul) en O (hoofdletter o), G en 6, V en U
  • Iemand (jij of een collega) heeft de code reeds ingegeven. Elke code is uniek en slechts eenmaal te registeren.
  • Indien bovenstaande redenen geen oplossing bieden, mag je contact opnemen met cooksave@smidt-imex.com. Zij zullen onderzoeken of er een technische fout zit op de code.

9. Kunnen jullie een account afsluiten?

Wij kunnen een account blokkeren. Hiervoor vragen we wel steeds eerst contact op te nemen met jouw vertegenwoordiger. Hij/zij zal ons de opdracht doorgeven. Zo zijn we zeker dat wijzigingen aan accounts steeds gebeuren met medeweten van/in opdracht van de eigenaar.

10. Kunnen jullie punten overdragen naar een andere account?

Wij kunnen punten overzetten naar een ander account. Hiervoor vragen we wel steeds eerst contact op te nemen met jouw vertegenwoordiger. Hij zal ons de opdracht doorgeven. Zo zijn we zeker dat wijzigingen aan accounts steeds gebeuren met medeweten van/in opdracht van de eigenaar.

11. Hebben de punten een vervaldatum?

Ja, de punten zijn slechts geldig tot de vervaldatum van de actie. Deze staat steeds duidelijk vermeld op de eerste pagina nét na het inloggen op de website.

12. Waar kan ik de Cook & Save voorwaarden terugvinden?

Via https://www.unileverfoodsolutions.be/nl/voorwaarden/cook-save-actievoorwaarden.html