Menu
Punten
Hoe meer variatie, hoe liever

Hoe meer variatie, hoe liever

Het minste wat je van Jürgen Rysselaere kan zeggen is dat hij gepassioneerd is door eten en zijn werk. Als bezige bij verzorgt hij kookdemonstraties op beurzen, gaat bij klanten thuis koken, brengt recepties op smaak, doet catering voor bedrijven, ... Hoe meer variatie, hoe leuker hij het vindt.

Waarom slaat het sharing concept zo goed aan, denk je?

Wel, ik merk vooral dat het traditioneel tafelen, waarbij je urenlang aan tafel zit te wachten op verschillende gangen, wat aan het verdwijnen is. Zeker bij de jongere generatie. Zij gaan meer ontspannen om met hun gasten en kiezen steevast voor minder tijdrovende gerechten die makkelijk te bereiden zijn. Iedereen wil van alles proeven en het is voor de cateraar én gastheer of -vrouw de ideale manier om hun creativiteit te laten zien. Bovendien zien sharing gerechten er leuk uit, en mensen eten toch nog altijd voornamelijk met hun ogen.

Is sharing ook geschikt voor het najaar en het eindejaar?

Absoluut! Vorig jaar zijn we daar al mee begonnen en dat was een groot succes. We hadden onder andere een aperitiefbowl met een hartig brood en 4-5 verschillende dipsausjes. Dat werkte als een magneet op de gasten. Volgens mij is sharing, met een beetje creativiteit, toegankelijk voor elk seizoen.

Wij werken veel met streekproducten en dat weten onze klanten bijzonder te waarderen.

Hoe pakken jullie de herfst- en de eindejaarsperiode aan?

Wij zoeken altijd naar de aanvaardbare middenweg waarbij we klassieke gerechten een moderne twist geven. Maar je moet er wel op letten dat het nog voor de klant haalbaar is en dat het ook aantrekkelijk blijft uitzien eens ze het moeten opwarmen. Ga bijvoorbeeld eens voor een kalkoenfilet met een originele vulling. Dat is leuk voor de mensen die zoeken naar vernieuwing én voor mensen die toch wat traditioneler zijn. Daarnaast focussen we ons dit najaar ook op verschillende wintertapas.

Adviseer jij je klanten bij hun keuze van de saus bij hun gerechten?

Wij werken veel met streekproducten en dat weten onze klanten bijzonder te waarderen. We bieden bijvoorbeeld een wildsaus aan met cuberdons. Dat prikkelt de verbeelding van de mensen en ze zijn dan al snel geneigd om de saus uit te testen. Natuurlijk houden we ook rekening met de specifieke wensen van de klant (dieet, allergieën, klassiekers, e.d.). Daar spelen we graag op in. We geven trouwens onze klanten altijd een fiche mee hoe ze alles moeten bereiden.

Maak jij gebruik van social media om je publiek te bereiken?

Voor mij is social media is heel erg belangrijk. Er is natuurlijk Facebook, maar voor mij is Instagram de grootste publiekstrekker. Instagram is een heel visueel medium en dat is ideaal voor een cateraar zoals ik. Bekijk gerust hoe ik het doe op www.instagram.com/jurgenkookt/

Wat zijn de toekomstige trends die belangrijk zijn op vlak van catering?

Er zijn eigenlijk twee dingen een sterke opmars kennen. Daarbij denk ik eerst en vooral aan de cocktails. Men zegt wel dat Gin en Tonic voorbij is, maar da’s in de praktijk helemaal niet zo. Daar ligt volgens mij toch nog een interessante marge.

Wat bij mij ook enorm goed aanslaat zijn de foodcorners op huwelijksfeesten en events. Zo kunnen we in de ene hoek de klassiekers aanbieden, en in de andere iets meer exotisch zoals Indisch. Die foodcorners zorgen ervoor dat de mensen op een veel relaxtere manier van hun avond kunnen genieten. Ze kunnen keuvelen met iedereen, hier en daar wat gaan proeven en ontdekken. En het is voor ons ook perfect om onze creativiteit te laten zien.

Home
Producten
Favorieten
Cart
Menu