Ik werk in…

Ga verder

De inhoud van de site wordt gewijzigd op basis van je type bedrijf 

Aan het eind van de zomer is niet alleen de ondernemer eruit geweest, ook de medewerkers moeten er weer even in komen. Gasten moeten erop kunnen vertrouwen dat ze weer dezelfde kwaliteit en aandacht krijgen. En die scherpte vraag om een investering in tijd en energie. En misschien heeft u wel nieuwe ideeën opgedaan bij leuke zaken tijdens het verlof? Wel zo slim om dat even uit te leggen aan uw personeel. De start van het nieuwe seizoen is een perfect moment om ook voor consistentie bij de medewerkers te zorgen.

 
Teamwork can make the dream work. Maar dan moet de droom van de ondernemer wel duidelijk zijn. Neem uw medewerkers mee in uw visie en luister naar hun input.
 
  1. Begeester. Een goede voorbereiding is het halve werk. Start op met het hernieuwen van de afspraken met het personeel tijdens een overleg. Start met een goede vibe en koppel er een leuke borrel of activiteit aan. Goed voor het teamgevoel en de beleving.
  2. Train. Organiseer een trainingsdag met leveranciers om alle kennis weer even op te frissen.
  3. Bespreek. Overleg over de knelpunten en ergernissen onder de medewerkers van het afgelopen jaar.
  4. Betrek. Neem medewerkers mee in nieuwe ideeën, de gedachte erachter en de beleving die erbij hoort.
  5. Werk in. Nieuwe medewerkers krijgen uiteraard een uitgebreide training die alle aspecten van het werk meeneemt. Want kennis geeft kracht, zelfvertrouwen en kwaliteit.
  6. Verwelkom. Vaardigheden en kennis zijn essentieel. Maar gastvrijheid mag nooit worden vergeten. En die kan best worden vastgelegd in afspraken. Gasten worden altijd begroet bij binnenkomst en gedag gezegd bij het afscheid en de telefoon wordt bijvoorbeeld binnen vier keer overgaan opgenomen. Dat legt het fundament voor bewustwording over omgangsvormen en service.
  7. Beloon. Voorbeeldig gedrag verdient een compliment. En consistent voorbeeldig gedrag een beloning. Dat zorgt ervoor dat medewerkers zich gezien en gewaardeerd voelen. Zoals Richard Branson zei: Zorg ervoor dat je medewerkers zo goed traint dat ze zo elders aan de slag kunnen. En zorg ervoor dat je ze zo goed behandelt dat ze nergens ander willen werken.